Adelaide

17 april 2017 - Kangaroo Island, Australië

Aangekomen

Zoals gebruikelijk zijn we te laat vertrokken van Schiphol, maar kwamen we slechts 15 minuten te laat aan. Op Kuala Lumpur was alles goed geregeld, binnen 5 minuten hadden we onze volgende boarding passen en wisten we zeker dat we onze koffers niet hoefden op te halen. Op naar onze kamer welke we achter de douane (bij toeval letterlijk naast onze aankomst gate) hadden geboekt, want 8 uur op een stoel hangen vonden zelfs wij een beetje te lang.

Even douchen en snel wat uurtjes slapen. Met een uitzicht direct op de startbaan, maar met een prima isolatie hoorden we geen vertrekkende vliegtuigen en werden we pas gewekt door een enorme onweersbui. Ach, we moesten er toch bijna uit….

Op naar de volgende vlucht, door veel meewind duurde deze zowaar een uurtje korter, maar dat ging wel gepaard met een turbulente vlucht. De “sanitairy bags” ter beschikking “for your convenience” waren op de meeste rijen dan ook druk in gebruik.

Door de douane, waarbij we op het in reis formulier netjes ingevuld hadden dat we medicijnen bij ons hadden, werd met een vriendelijke lach en na het antwoord dat ze van een arts kwamen omgezet in een niets aan te geven. Hier kunnen ze in de USA nog een voorbeeld aan nemen. Behulpzaam vriendelijke en snel, maar net zo grondig. Op naar de bagageband. Na een minuut of 10 kwamen daar twee koffers. Maar waar blijft nummer drie… gelukkig… na nog eens 20 minuten (en inmiddels toch al redelijk vloekend dat dit dan de derde reis op rij was waarbij een koffer niet aankwam) zagen we de laatste op de band. Na een korte taxirit kwamen we om 08:30 uur bij het hotel. Koffers afgegeven bij de conciërge, maar wel nadat we ons konden douchen en omkleden in de douche bij de fitnesszaal. Klaar om Adelaide te verkennen.

Adelaide is een middelgrote stad met voornamelijk laagbouw. Niet echt een bijzondere stad en de meeste tijd hebben we dan ook doorgebracht in de botanische tuinen. In de middag hebben we de tram genomen naar Glenelg (nee het is geen 15 jaar oude whiskey, maar een dorpje aan zee, zeg maar klein Zandvoort). Een uurtje de middagzon meegepakt op het strand en daarna over de boulevard gelopen en ’s avonds voordat we terug naar het hotel gingen nog heerlijk gegeten.

Morgen gaan we aan de rondrit beginnen, eerst de huurauto ophalen en dan naar Kangaroo Island.

Groetjes,

AAE

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sonja:
    17 april 2017
    Ziet er weer super uit. Geniet ervan.xxx
  2. Stephanie:
    17 april 2017
    Goed om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Foto's zijn erg leuk en ben benieuwd naar de verhalen en foto's die nog komen gaan.
  3. Guy Kerkhofs:
    17 april 2017
    Hello Vogelaar family, Wij kijken al uit naar de reisverslagen en hopen dat jullie er volop kunnen van genieten!!

Guy & Bea