Boulders Beach en de Kaap

27 april 2015 - Kaap De Goede Hoop, Zuid-Afrika

Hallo allemaal!

Na een nacht lekker slapen, zijn we deze morgen met de auto vertrokken richting Simon's Town. Via mooie en vooral rustige wegen bereikten we de Pinguin kolonie op Boulders Beach. Overal waren deze schattige beesten te vinden en omdat het broedseizoen is waren er vele nesten en kleine fluffy pinguins.

Boulders is wel echt touristisch, maar leuk om te zien. Vooral Elise was er niet weg te krijgen.

De gehele dag waren de foto omstandigheden moeilijk, bijna overal tegenlicht, dus de kleuren komen wat moeilijk tot hun recht.

Na Boulders doorgereden naar Cape Point. Een prachtige route om er te komen, langs kliffen en vergezichten. De golven in dit deel van de oceaan zijn zeer indrukwekkend. We snappen nu waarom er zo veel schepen zijn vergaan bij de Kaap. Na een flinke beklimming hebben we de originele vuurtoren bereikt. Wat een enorme wind daar op die punt!

Genoten van het uitzicht en door naar Kaap de Goede Hoop. Niet ver van elkaar gelegen en beide een schitterend, maar volkomen ander zicht op de oceaan.

Bij Kaap de Goede Hoop hebben we robben gespot en op de terugweg werden we beloond met wilde struisvogels op het strand en bavianen in de berm.

Via de kustweg en Chapmans Peak terug richting Kaapstad en het hotel.

Een schitterende dag met mooi weer (volgens de weather forecast op de telefoon heeft het de gehele dag geregend), dit keer hadden we gelukkig de zonnecreme bij ons......maar vergeten te gebruiken, met een mooi rood hoofd tot gevolg voor degene met het minste haar....

Morgen onze laatste dag in Kaapstad.

Groeten,

AAE

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjet:
    27 april 2015
    Mooie tocht en nu al veel gezien. LiefsXxx
  2. AM van der Bend:
    28 april 2015
    Mooi hè! Mijn reusherinneringen komen weer helemaal naar boven! Veel plezier verder!
  3. Sonja:
    28 april 2015
    Hallo, mooie foto's en blij dat alles nog goed gaat. Heel veel plezier en geniet!!!