Kangaroo Island

17 april 2017 - Kangaroo Island, Australië

De huurauto konden we naast het hotel ophalen zodat we vanmorgen vroeg konden vertrekken uit Adelaide.

Op naar Kangaroo Island een eiland zo’n 20km uit de kust op 2 uur rijden van Adelaide. De weg naar de Ferry voerde ons langs schitterende wijngaarden en akkers om uiteindelijk via een bergweg uit te komen bij de kust. Bij de Ferry alles strak geregeld en exact om 12:00 begonnen we aan de overtocht. De zee zag er vanaf land mooi rustig uit, maar met de golven dwars op de boot was deze aardig aan het rocken. Met het zonnetje en de zeewind was het wel heerlijk op het buitendek.

Eenmaal aangekomen in Penneshaw bleek dat we toch nog 170km moesten rijden naar het K.I. Wilderness Retreat waar we de komende 2 nachten verblijven.

Onderweg hebben we nog wel tijd gemaakt om Seal Bay te bezoeken, een baai waar de met uitsterven bedreigde Australische Zeeleeuw nog voorkomt. Na even twijfelen of we de door een gids begeleide tocht zouden boeken of zelf wat zouden rondlopen, gaf het onder begeleiding toegestane strandbezoek bij de zeeleeuwen zelf, de doorslag. En daar hebben we geen spijt van! Zie maar naar enkele van de foto’s.

Het was helaas al snel tijd om verder te trekken om nog voor het donker aan te komen. Onderweg nog enkele wilde kangoeroes gezien, erg gaaf! Het Wilderness Retreat is een eco-faciliteit midden in de natuur en vlakbij de reservaten. Morgen dus weinig rijden en veel lopen. In de avond hebben we nog een korte wandeling gemaakt, maar helaas geen dieren gespot (anders dan de Wallaby’s voor onze deur).

Einde van een leuke dag. Hopelijk slapen we vannacht weer iets langer….

AAE

1. Marjet:
    17 april 2017
    Leuk tussen die zeeleeuwen. Niet schuw zo te zien
  2. Sonja:
    17 april 2017
    Wat een schatjes die zeeleeuwen.
  3. Odin:
    18 april 2017
    Ziet er alweer goed uit luitjes!! ;-)
  4. AM van der Bend:
    19 april 2017
    Ha AAE,
    Wat gaaf om jullie verslagen weer te kunnen lezen!
    Jullie hebben nu al een hoop gedaan.
    Heel veel plezier verder Down Under!
    Groetjes As