Phillip Island & Melbourne

27 april 2017 - Melbourne, Australië

Hallo Allemaal!

Na de Great Ocean Road zijn we verder gereden naar Phillip Island. Een rit van zo’n 350 km waarvan het meeste helaas weer in de regen. Ondanks het slechte weer hebben toch de gehele kustweg afgereden en daar bleek ook nog eens hoe slecht het de nacht ervoor was geweest. Modder stromen, stenen en zelfs grote keien waren naar beneden gekomen met het vele regenwater. Goed oppassen dus.

Op Phillip Island aangekomen klaarde het weer wat op. In de avond hebben we de zeehonden bekeken en wat van de kustlijn. Ook zijn we naar het MotoGP circuit geweest, helaas niemand op de track, maar toch leuk om even te zien.

De pinguïn parade waar het eiland om bekend staat hebben we uiteindelijk niet gedaan. We hopen er geen spijt van te krijgen, maar de toegangsprijs was zeer hoog (we blijven tenslotte Nederlanders…) en daarnaast was het ook nog eens verboden om te filmen en te fotograferen (zelfs zonder flits!). En om plaats te nemen in een soort stadion vol met toeristen, nou laat dan maar…. We hebben de pinguïns immers al van zeer dichtbij gezien op Granite Island.

De volgende ochtend souvenirs gekocht en na lang twijfelen heeft Ar ook niet het MotoGP vest of het Red Bull raceshirt gekocht (knap van hem, toch?).

Als laatste stop hebben we het Koala opvangcentrum bezocht en daar een bijdrage geleverd aan de opvang van Koala’s. Ook konden we daar nog een laatste keer rondkijken bij de koala’s in hun natuurlijke omgeving. Door middel van verhoogde plankieren konden we de Koala’s in hun boomtoppen zien, maar dan toch op ooghoogte.

‘s Middags hebben we de autorit naar Melbourne gemaakt, ingecheckt en afscheid genomen van de huurauto. Ook dit keer geen schades J, misschien leren we het nog eens. Geen problemen met links rijden en ook geen aanhoudingen door de politie, eigenlijk dus voorbeeldige weggebruikers.

In de namiddag een start gemaakt met Melbourne bezichtigen. En daar zijn we vandaag mee verder gegaan. We hadden geen echte wensen en hebben dus lekker rondgelopen en veel tijd doorgebracht op de Victoria Market. Veel verse producten gekocht voor onze lunch en diner, heerlijk.

Over eten gesproken, gisterenavond zijn we gaan eten bij het beroemde dimsum restaurant TimHoWan en hebben we daarna een speciaal ijsje laten maken bij het Nitro-Lab. Daar worden verse ingrediënten met behulp van vloeibare stikstof tot ijs gemaakt. En dat allemaal waar je bij staat. Niet alleen heel lekker maar ook nog eens leuk om te zien.

We hebben ons Australië bezoek afgesloten met een stadsrondrit in een van de oude (toeristen) trams. Melbourne heeft het grootste tramnetwerk ter wereld en de gehele binnenstad is dan ook geheel voorzien van tramverbindingen.

Morgenvroeg vertrekken we naar het vliegveld om de reis verder te zetten op Bali.

To be continued…..

AAE