Wilde Koala!

19 april 2017 - Kangaroo Island, Australië

Good day mates!

De afgelopen 2 dagen hebben we Kangaroo Island verder ontdekt.

Gisteren was het nationale park en reservaat Flinders Chase het doel. In dit deel van Kangaroo Island zijn slechts een beperkt aantal asfalt wegen beschikbaar. Veel wegen zijn gravel en de rest is 4x4 zandpaden. Aangezien wij deze vakantie de beschikking hebben over een Toyota Camry S, waarbij de S voor sport staat en niet voor "Sand Roads", vielen er dus 2 geplande locaties af omdat deze echt alleen per 4x4 te bereiken zijn.

Het was de gehele dag bewolkt waardoor de foto's er niet zo uit zien als we graag hadden gewild, maar neemt niet weg dat het een geweldige belevenis was om door dit gebied te trekken. De eerste locatie welke we aandeden heet "remarkable rocks" hier zijn enkele rotsformaties hoog uitstekend bij zee door weer en wind aangetast waardoor delen van de rotsen zijn weggesleten. Hetgeen deze rotsformatie als een soort kunstwerk doet uitkomen. Heel bijzonder.

De tweede locatie was "Admirals Arch" een door de natuur gevormde boog welke uitzicht geeft op de zee. op een zonnige dag waarschijnlijk echt heel mooi en bijzonder, nu gewoon leuk om te zien. Het meeste hebben we hier genoten van de grote kolonie New Zeeland Zeehonden. Deze zeehonden leven op rotspartijen bij de zee, waar ze met behulp van de enorme golven opklimmen en zich vanaf laten glijden het water in. Zo leuk om te zien, vooral de kleintjes natuurlijk.

Als laatste hebben we een tracking gedaan waarbij we door het natuurgebied naar enkele poeltjes zijn getrokken waar het zeldzame vogelbekdier voorkomt. Helaas hebben we deze niet aangetroffen, maar onderweg hebben we wel kangoeroes, bijzondere ganzen, wallabies, grote rode termieten, diverse zeldzame vogels en een wilde koala gezien.

Uiteraard moest Ar deze op de gevoelige plaat vastleggen wat hem op behoorlijke schade aan benen kwam te staan door de vele struiken en takken al dan niet met prikkels, stekels en kartels. Maar.... hij staat erop en we delen hem graag.

Vandaag zijn we vertrokken richting de andere kant van het eiland (waar we ook met de ferry zijn aangekomen en morgen weer vertrekken). Onderweg zijn we bij enkele baaien gestopt om te genieten van het uitzicht en de prachtige natuur. Het landschap verandert hier steeds, van dicht bebost tot open vlaktes. Vooral op deze vlaktes zie je de kangoeroes springen, echt super. Ongeveer halverwege zijn we gestopt bij het Kangaroo Island Wildlife Parc. Een kruising tussen dierenopvang en dierentuin, laten we het voor het gemak een inheemse kinderboerderij noemen. In plaats van de geiten voeren, mag je hier dus de wallabies en kangoeroes voeren en aaien. En zijn er "shows" met Koala's, waarbij het leukste onderdeel het aaien is. Met de entree steun je ook de wildlife preservation, wij interpreteerden het meer als je koopt het halve eiland.... maar goed een super blije Elise maakt alles goed.

Hierna de reis vervolgd naar het hotel waar we in de namiddag nog even op het strand hebben gezeten. Elise waagde zich toch in de zee, maar Ar en An lieten deze voor wat het is met een watertemperatuur van rond de 18gr.

1. AM van der Bend:
    Super gaaf allemaal!
    Stoer hoor Elise om gewoon te zwemmen in de zee!
    Veel plezier verder!
    X As
  2. Mascha:
    19 april 2017
    Het ziet er weer fantastisch uit! Wat een nu al gave reis!
    xxx
  3. Erwin:
    Top!
  4. Ria:
    19 april 2017
    Wat maken jullie weer een fantastische reis! Dank voor het meegenieten.
  5. Stephanie:
    19 april 2017
    Wat een mooie plaatjes hebben jullie weer gemaakt!
    Elise, die koala kijkt wel boos naar je volgens mij was hij bang dat je zijn blaadjes ging opeten;-)
    Zo te zien hebben jullie het super leuk daar, geniet ervan.
  6. Soenil:
    Prachtige verhalen weer!!!
  7. Ina:
    20 april 2017
    Geweldig weer om te lezen en de foto's te zien.
    Koala's zijn eigenlijk nog best groot.
    Geniet van dichtbij dan geniet ik op afstand mee.
    Groetjes
  8. Guy Kerkhofs:
    20 april 2017
    die rotsformaties op het strand zijn ongelooflijk mooi.
    fantastische mooie heldere foto's !
    Geniet er maar van!!!