Kaapstad en de reis

26 april 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Onze reis is begonnen! Gisterenavond zijn we vertrokken. En zoals jullie inmiddels gewend zijn bij AAE gaat niets vanzelf.

En dan heb ik het niet over de kleine vertraging welke onze vlucht vanuit Amsterdam had. En ook niet over hoe toevallig het is dat je met dezelfde vluchten en tussenstops naar Kaapstad vliegt als een klant met zijn gezin.

Nee, waar we dit keer tegenaan liepen is dat onze auto wel in het AVIS systeem stond, ook keurig op de parkleerplaats stond, maar dat het account van de reisorganisatie plotseling was gesloten, waardoor de auto wel betaald was door ons, maar het geld niet bij AVIS was aangekomen. De hulplijn van de reisorganisatie werd wel beantwoord, maar helaas werd er geen hulp geboden. "Sorry meneer, maar op zondag en morgen op Koningsdag kunnen we geen financiele transacties checken"... Okay en wat nu? Uiteindelijk de auto nogmaals met de creditkaart afgerekend en gaan we er maar vanuit dat het in de komende dagen/weken wordt opgelost. Wordt vervolgd.....

Onze auto is dit keer een Hyundai i35. Lekker hoog, wit en in prima conditie. Alle toeters en bellen zijn aanwezig, dus inmiddels heeft onze TomTom zijn plaats tegen de voorruit ingenomen en de USB stick levert de nieuwste muziek (laten we zeggen "Elise's choice").

Vandaag stond er alleen op het programma om naar het hotel te gaan en wat proviant in te slaan. Dus de 1,5 uur vertraging op het vliegveld heeft niet direct ons programma op zijn kop gezet.
In het hotel bleek onze reservering gelukkig wel goed te zijn verwerkt. Maar helaas is het overboekt en onze familie kamer is dus niet beschikbaar. Ach, we zijn de moeilijkste niet, leg maar een extra matras op de grond. De rest zoeken we morgen wel uit.

Na het opfrissen keken we vanaf het balkon eens naar buiten en konden genieten van een strak blauwe lucht en 23 gr.

Zoals door alle reisorganisaties wordt aangeraden moet je het moment gebruiken in Kaapstad, want het weer kan hier snel veranderen. En uren wachten bij de tafelberg is heel normaal, evenals dramatische parkeermogelijkheden. Toch maar eens vragen bij de receptie: "great visibility and short cues sir"

Oke, niet rusten, op naar de tafelberg! slechts 10 min rijden van het hotel is de ingang van de kabelbaan. Aldaar grote verrassing: parkeren gratis voor de deur, 2 wachtenden voor ons bij de kassa en met de eerste gondel mee naar boven. Oftwel in minder dan 10 min stonden we boven.

Wat een adembenemende uitzichten! De stad, het WK stadion, de haven, de zee en uiteraard de berg zelf het was allemaal te zien.

Volgens de legende komen de mist en wolken door een rookwedstrijd tussen de piraat Jan van Hunk en de Duivel. De Duivel wint uiteraard en zo is het "tafellaken" op de Tafelberg ontstaan. Ook nu kwamen de wolken snel terug en werd het zicht snel minder.

Ach kijken jullie zelf maar naar de eerste foto's en het prachtige schouwspel op de tafelberg.

Tot snel,

AAE

1. Soenil:
    26 april 2015
    Beste wereldreizigers,

Zit weer te smullen van jullie verhalen. Wens jullie een onwijs goeie, leuke en vooral gezellige vakantie en lees jullie verhalen wel na mijn vakantie.
  2. Alexandra:
    27 april 2015
    Schitterende foto's, zit weer jaloers te zijn! Onwijs veel plezier, hopelijk minder tegenslagen deze reis! Groetjes
  3. Pascal:
    27 april 2015
    Leuk dat jullie de Tafelberg al hebben gezien! Veel plezier verder en een goede reis.
  4. Guy Kerkhofs:
    Hoi Vogelaar familie.
    Alvast een toffe vakantie gewenst, eerst lekker eten en genieten aan de "Waterfront" en dan op weg naar het avontuur.
    Wij volgen jullie via dit kanaal.

Guy & Bea