Op Safari

12 mei 2015 - Etosha Np, Nambi, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Vandaag weer een update van onze reis door Namibië. Helaas zit het er al weer bijna op, maar bij deze blog zitten 31 foto’s dus genoeg om te zien (voor het gemak hebben we ze maar voorzien van nummering zodat jullie weten welke bij dit verhaal horen)! En als het goed is ook 1 filmpje, maar we weten niet of dat lukt… Oh ja, niet alle foto’s zijn geschikt voor de jeugdige kijker!

Na ons vertrek uit Swakopmund zijn we naar Khorixas gereden, voor 1 overnachting als tussenstop naar alweer een hoofddoel van de reis namelijk het nationale park Etosha.

Onze lodge in Khorixas was zeer mooi en Elise kon in de middag genieten in het enorme zwembad. ’s Avonds naar een uitkijkpunt gelopen om te genieten van de zonsondergang.

10 Mei kwamen we dan aan in Etosha. We verblijven in Anderssons Camp, naast de hoofdingang van Etosha NP. Het kamp is super. We hebben twee tenten, Elise heeft namelijk haar eigen tent gekregen, maar in de praktijk betekent het dat of An of Ar alleen slaapt. Er is een klein zwembad, maar waar het hier echt om draait zijn natuurlijk de beesten! Direct voor de eetgelegenheid is een water hole met ernaast een echte ondergrondse Hide. We genieten dus regelmatig van het wild bij de drinkplaats vanaf een meter of 2! Ook in de avond kunnen we hier veel zien. Zoals de drinkende neushoorn (foto).

Omdat de andere mensen hun programma’s wat anders wensten, hebben wij onze privé ranger met auto, deze staat de gehele dag tot onze beschikking en gaat naar waarheen wij willen. Wat een luxe! We maken hier dankbaar gebruik van en gaan iedere dag zeker twee maal op game drive. ’s Ochtends naar Etosha en in de middag naar het private reserve Ongava (= Neushoorn in het Namibisch).

We hebben al heel veel gezien, eigenlijk te veel om op te noemen. Ach bekijken jullie de foto’s zelf maar….

1 Drive willen we wel toelichten en dat was die van vanmorgen. Wat een ervaring was dit. Gisterenavond hadden we reeds een groep leeuwen gezien met welpjes en vanmorgen hoorden we dat zij een “kill” hadden. Dus hup ernaartoe. Na enig zoeken vonden we de leeuwen en konden zeer dichtbij komen! De hele groep deed zich tegoed aan een wildebeest. We konden de leeuwen horen eten, grommen en af en toe wat van zich af meppen als er iemand aan een reeds opgeëist stukje vlees kwam. Fantastisch om de orde binnen de groep te zien. Eerst het alfa mannetje dan pas de rest. En de pups? Die mogen alles! Ze lopen door, over en onder alles en iedereen om wat te eten. Het schattige van de avond ervoor was er trouwens wel af, wat een indrukwekkende beesten.

Na dit avontuur vervolgden we onze weg naar Etosha om daar oog in oog te komen met een boze olifant. Snel wegwezen, want hij was duidelijk niet van ons gediend, maar wel nog een mooie foto.

De tocht voerde verder langs diverse drinkplaatsen alwaar we veel wild konden aanschouwen zoals zebra’s, kudu, springbok, gnoe, orix, hartebeest, jakhals etc.

Toen kwam er een bericht over de radio binnen, in het Ongava reservaat waren cheeta’s gesignaleerd! Snel omdraaien en erheen! Een uur later hadden we ze gevonden en waren als eerste ter plaatse! 3 cheeta’s lagen rustig onder een boom. Woorden schieten te kort om dat te beschrijven en kijk maar naar de foto.

Wij gaan ons klaarmaken voor de laatste game drive om morgen verder te reizen naar Waterberg.

Misschien zien we nog iets moois……

AAE