Onderweg naar Namibië

3 mei 2015 - Fish River Canyon, Namibië

Hallo allemaal!

Al enkele dagen niets gepost, omdat we met tussenstops onderweg waren naar Namibië.

Hierbij wat er dan zoal gebeurd is.

Na onze dagen in Kaapstad was het tijd om verder te reizen. Na het ontbijt zijn we eerst nog naar het “Waterfront” in Kaapstad geweest. De plaats om lekker te slenteren, eten en inkopen te doen.

Voordat we dan definitief afscheid namen wilde Ar nog een foto vanuit Blaubergstrand hebben. De mooiste plaats om de tafelberg in zijn geheel te kunnen zien en dat vanaf het strand (zie foto) helaas voor ons was het precies deze ochtend zeer bewolkt waardoor we wel lekker over het strand hebben kunnen wandelen, maar slechts een glimp van de Tafelberg zagen.

Na deze acties ging de reis verder naar Clanwilliam. Een tussenstop Bed & Breakfast, maar wel gezellig.

De volgende dag verder gereisd naar Springbok. Op aanraden van de eigenaars van deze B&B, moesten we van de hoofdweg af om een zeer bijzonder Kokerbomenbos  (zie foto) te bekijken. Zeker mooi om te zien, maar de 200 extra kilometers over gravel waren eigenlijk best jammer, gelukkig weet je niet alles op voorhand. In ieder geval hebben we vast kunnen oefenen op het gravel.

Op vrijdag reden we dan van Springbok naar Augrabies om daar de grote watervallen te bezichtigen. Dit zijn de 6e grootste watervallen ter wereld. Nou ja, als er veel water is dan…. want helaas was er niet veel water meer en was het niet meer dan “mooi”. De watervallen hoorde bij een nationaal park waar je ook zelf doorheen mocht rijden. Dit maakte dan weer wat goed want hier kwamen we de eerste wilde beesten tegen, Zebra’s, Oryx en Giraffen. Dat blijft toch geweldig. Een Giraf konden we lang volgen en stak zowaar de weg over.

Zaterdag was het dan eindelijk zover. Van Zuid-Afrika naar Namibië!

Wat hebben we onze ogen uitgekeken bij de grensovergang. Wat een bureaucratie!

Eerst melden, dan naar kantoor 1 om formulieren in te vullen. Dan naar kantoor 2 om deze formulieren te laten stempelen en vervolgens naar kantoor 3 om daar nogmaals dezelfde formulieren te laten zien. Vervolgens met de papieren en de auto naar het “vehicle inspection point” daar moesten we de formulieren afgeven en  waren we Zuid-Afrika uit.

Na enkele minuten rijden kwamen we dan aan bij de douane van Namibie. Ook hier een vergelijkbaar ritueel. Eerst alle 3 formulieren invullen met de meest fantastische vraag : “How much will you spend in Namibia” ehhh zo weinig mogelijk ? of toch zo veel mogelijk? Uiteindelijk keek niemand ernaar dus alle antwoorden blijken goed te zijn. Met de formulieren naar het loket om daar de paspoorten te laten stempelen en vervolgens naar loket 2. Ah hier kwam het dan eindelijk… betalen! Zuid-Afrikanen of Namibiers betalen ongeveer 5 Euro, wij 25. Geen discriminatie, het staat gewoon zo op de prijslijst.

Aan het einde van de middag bereikten we onze eerste bestemming. Canyon Roadhouse (een hotel volledig in het oude auto thema, erg leuk gedaan) bij de Fish River Canyon.

Vandaag hebben we de Fish River Canyon, na de Grand Canyon de grootste Canyon ter wereld, bezocht. Zowel in de ochtend als bij zonsondergang. Heel indrukwekkend. Met onze auto hebben we niet alles kunnen doen, maar gelukkig wel de mooiste uitzichtpunten kunnen bereiken. Tussendoor even relaxen bij en zwemmen in het (koude) zwembad.

Morgen vertrekken we richting de Namib woestijn via een overnachting in Aus.

Groeten uit Namibië!

AAE

1. Marjet:
    3 mei 2015
    Leuk weer een verhaal. Echt bijzondere dingen die jullie zien. Mooie foto's.Ons contact vanmiddag was hilarisch . Appen beter. Tot de volgende keer en morgen weer een super dag xxx
  2. AM van der Bend:
    4 mei 2015
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen! Wat een mooie foto's weer! Veel plezier verder!