Het Ongeplande Gansbaai

28 april 2015 - Gans Bay, Zuid-Afrika

Hallo!

De eerste dagen zat het programma redelijk mee en vandaag hadden we dan eigenlijk een rust dag.

Ach, je bent maar eenmaal in Kaapstad dus hebben we gisterenavond toch nog maar wat bedacht voor vandaag.

En zoals jullie wellicht nog weten van onze vorige reizen, het onverwachte geeft bij ons meestal iets speciaals.

Voordat we dat zullen vertellen, eerst een update over de huurauto. Vandaag kregen we netjes bericht van de reisorganisatie dat het probleem met AVIS opgelost zou zijn en dat onze creditcard aanbetaling zou worden teruggedraaid. Helaas hebben wij dat op onze rekening nog niet ondervonden, maar dat zal wel komen. Wordt vervolgd....

Vanmorgen dan toch op onze rustdag vroeg opgestaan om naar Gansbaai te gaan. Om daar te gaan...............Cage diven!

Wat een beleving! In een kooi midden tussen de grote witte haaien. De adrenaline giert door je lijf! (Nee mensen maak je niet ongerust Elise is op de boot gebleven, heeft alles gezien en genoten, maar niet in de kooi)

Op de boot waren zo'n 18 mensen en je kunt per keer met 5 mensen in de kooi. Dik pak aan want de watertemperatuur is maximaal 10 graden.

An was de eerste in de kooi en heeft met name het komen van de haaien mogen aanschouwen en enkele eerste aanvallen op de prooi.

Daarna was het de beurt aan Ar. De haaien waren inmiddels aardig hongerig geworden en begonnen met aanvallen op het aas.

Bij de derde ronde stonden wij op de boot en konden het van bovenaf goed volgen. De meeste mensen vonden het water te koud en bij de 4e ronde was er weer een plaatsje in de kooi, dus Ar zat uiteraard weer in de kooi en kon erin blijven tot het einde van de trip! Dat was top!

De foto's welke zijn bijgevoegd zijn van de gehele tocht, maar met name de aanvallen zijn van de laatste sessie waarbij An de geweldige foto vanaf de boot heeft gemaakt terwijl Ar in de kooi werd aangevallen. Waarbij hij een tand kon zien afbreken op de kooi en deze behoorlijk heen en weer werd gegooid. Wat een kracht hebben deze beesten!

Ach kijk zelf maar naar de foto's..... wij vinden het alle drie geweldig en een bijzondere en veilige ervaring.

Morgen gaan we dan vertrekken uit Kaapstad, onderweg naar Clanwilliam.

Tot snel,

AAE

1. Monique:
    28 april 2015
    Wow... Dat is gaaf!!! Superstoer!!
  2. Sonja:
    28 april 2015
    GAAAFFF!!!! Heb ik ook altijd al willen doen, jaloers hoor.
  3. Nelleke:
    Wow!! Bijzonder!!
  4. Marjet:
    28 april 2015
    Dit is kicken maar wel een beetje erg eng !!
    Goede reis weer verder en voorzichtig.Groeten van Pa voor jullie.XXX
  5. AM van der Bend:
    Gaaf zeg!!!
  6. Jolanda van Dam:
    29 april 2015
    Wat een super ervaring zeg maar ik denk dat ik toch liever met dolfijnen zwem haha. Veel plezier verder!
  7. Leonie:
    4 mei 2015
    Dat klinkt wel spannend zeg, maar wel heel gaaf om mee te maken!

En wederom hele mooie foto's tot nu toe. Geniet er nog van!